A.A.D.F. PE ÎNȚELESUL TUTUROR
A.A.D.F. – Trecut, prezent şi viitor pentru domeniul floristic din România!
CINE SUNTEM
ASOCIAŢIA ANTREPRENORILOR DIN DOMENIUL FLORISTIC este o organizaţie neguvernamentală cu personalitate juridică, fără scop patrimonial şi independentă, înfiinţată în temeiul dreptului de asociere prevăzut de Constituţia României, Ordonanţa Guvernului Nr. 26/2000 şi Legea 246/2005 şi funcţionează pe baza Statutului propriu, pe care îl adoptă în mod liber.
Potrivit DEX, o ASOCIAȚIE reprezintă o grupare de persoane care, pe baza unei înțelegeri, pun în comun contribuția financiară, cunoștințele sau aportul lor în muncă, pentru revitalizarea unor activități în interes comun, comunitar, etc Asociația, ca și definiție e diferită de noțiunea de Sindicat. Acesta din urmă, apără interesele profesionale și economice pentru alte categorii de persoane(salariați, funcționari publici, etc.
LEGĂTURI A.A.D.F. CU ORGANIZAȚII INTERNAȚIONALE
AADF este membru candidat FLORINT – Organizația Internațională a Floriștilor, care unește asociații de floriști din peste 20 țări europene.
CARE ESTE SCOPUL A.A.D.F.
Scopul asociației constă în asocierea persoanelor juridice constituite conform legii române care desfășoară activități ca și designeri florali, decoratori florali, peisagiști–floricultori, producători de plante și flori, organizatori de evenimente, furnizori de flori și materiale necesare în activitatea floristică precum și detinătorii de publicații în domeniul floristic(inclusiv on line), în vederea apărării, reprezentării și promovării intereselor acestora precum și în vederea promovării artei florale și a domeniului floristic.
CARE SUNT OBIECTIVELE A.A.D.F.
– Promovarea și dezvoltarea conceptului de „florist” pe piața românească, prin demersuri ce urmăresc elaborarea standardului ocupațional pentru ocupația de „florist” și includerea acestei ocupații în clasificarea ocupațiilor din România, în acord cu standardele internaționale.
– Educarea persoanelor aflate în astfel de afaceri prin organizarea, sprijinirea organizării și participarea la cursuri, concursuri, simpozioane, workshop- uri, conferințe, ateliere de creație florală, seminarii, colocvii, expoziții, întâlniri, dezbateri precum și a oricăror altor manifestări în vederea realizării scopului asociației
– Asigurarea unui suport real celor care desfășoară sau doresc să desfășoare activități în domeniul floristic prin oferirea de informații de natură juridică, fiscală și managerială
– Încurajarea unui comerț legal în domeniul floristic prin dezvoltarea și promovarea conceptului de etică profesională în acest domeniu precum și prin dezvoltarea unui sistem de comunicare între membrii asociației care să permită informarea reală a acestora cu privire la persoanele implicate în comerț ilegal sau aflate în litigii cu terți, ca urmare a unor acțiuni de fraudă, furt, pentru neplata facturilor, sau pentru alte activități care încalcă normele legale și cele de etică profesională
– Oferirea, la solicitarea membrilor asociației, de informații de natură juridică, fiscală, economică, în legătură cu domeniul lor de activitate, cu scopul de a le proteja interesele și de a susține dezvoltarea domeniului floristic
– Colaborarea cu instituții de stat, organizații neguvernamentale, persoane fizice și juridice române și străine în vederea realizării scopului asociației
– Implicarea și elaborarea proiectelor de acte normative care privesc domeniul floristic prin înaintarea de memorii, proiecte de lege, colaborare cu asociații și organizații, cu domeniu de activitate asemănător
BENEFICIILE APARTENENȚEI LA A.A.D.F
– Conferă legitimitate antreprenorilor din domeniul floristic
– Asigură promovare atât pentru societățile comerciale, membre, cât și pentru floriști
– Încurajează și avantajează ajutorul reciproc în interiorul comunității
– Oferă prețuri preferențiale pentru membrii și/sau gratuități, pentru participarea la evenimentele organizate de AADF și/sau Florint
– Face posibil accesul mai ușor la educație, prin evenimentele organizate
– Asigură accesul direct la clienți, pentru furnizorii înscriși în asociație
– Promovează în afara asociației și deschide noi orizonturi, ca și piață de desfacere pentru furnizori(producători de flori, importatori/distribuitori, furnizori de accesorii, furnizori de educație)
– Organizează întâlniri ocazionale de cunoaștere, relaționare și exprimare a nevoilor între membrii asociației
– Conferă reprezentativitate în fața autorităților/terților
– Crează, dezvoltă și consolidează o comunitate
– Face posibilă participarea la evenimente de anvergură, la nivel national, cu număr mare de participanți din țară și invitați din afara țării
– Asigură deschiderea spre domeniul floristic european, prin relația cu Florint
– Odată îndeplinite obiectivele asociației, acestea vor fi beneficii, pentru toată industria floristică din România
MEMBRII A.A.D.F.
Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic suntem noi, societăți comerciale – florării, ateliere de creație florală, importatori de flori și accesorii, producători, cultivatori.
Pentru 2020, taxa unică de înscriere este de 300lei. Cotizația, stabilită pentru 2020, este de 600 lei/an pentru florarii, ateliere florale și agenții de organizări evenimente și de 800 lei/an pentru furnizorii din domeniul floristic – producători, importatori/distribuitori, furnizori de accesorii și furnizori de educație.
Cotizația se achita în 2 rate semestriale sau integral, la începutul anului, în funcție de disponibiliatea societăților comerciale, membre.
Pe lângă cotizația, pe care o achităm, suntem colegi în cadrul asociației, care ne oferim, în mod VOLUNTAR sprijinul pentru toate activitățile, care au fost, sunt și vor fi în derulare.
Asociația este constituită din societăți comerciale, dar în spatele fiecărei afaceri suntem Oameni, care ne suntem aproape și înțelegem scopul, obiectivele și sensul unei comunități.
E adevărat, poate că numărul membrilor e mic pentru proiecte prea mari (suntem în jur de 70 de membri, acum) însă, dintotdeauna, am fost conștienți că dezvoltarea industriei creative în România nu poate avea loc fără o comunitate largă, la nivel național, capabilă să-și susțină drepturile. Pentru proiecte mari e nevoie de cât mai mulți, de fiecare, pentru a avea reprezentativitate și legitimitate.
NEVOI COMUNE ÎNSEAMNĂ SCOPURI COMUNE!
Important e câți și cum reușim să ne mobilizăm pe viitor, să devenim o voce, o comunitate puternică. Asociația nu are în acest moment angajați plătiți pentru a lucra în folosul nostru, al tuturor. Vă invităm, măcar să încercăm, să privim spre viitor cu încredere și să îl fructificăm cât mai mult posibil. Să încercăm un restart al gândirii noastre colective, a creativității noastre, a unor scopuri comune.
E nevoie să avem și mai mult curaj și mai multă încredere, să facem pași spre comunitate pentru realizarea scopurilor comune.
Astfel, prin prisma colegilor înscriși deja în asociație, până acum, identificăm următoarele aspecte, ce ar merita aprofundate, discutate și găsite soluții care să ne fie favorabile tuturor:
– Legislația în domeniul floristic
– Concurența neloială
– O baza de date cu producătorii români de flori, plante/furnizori de accesorii pentru domeniul floristic/ furnizori de educație/ furnizori(importatori, distribuitori) de flori
– Un plan de business personalizat pentru afacerile din domeniu
– Soluții de promovare pentru business-urile din domeniul floristic
– Diferența semnificativă între a fi florist și a fi și antreprenor
– Imbunătățirea relației Producător – Furnizor – Florist – Consumator final
– Protejarea meseriei de florist prin reglementări legislative
– Florile, produs de lux sau necesitate?!
Va fi important în perioada următoare să ne susținem între noi și să încercăm să ne valorificăm potențialul fiecăruia, pe plan intern, în cadrul A.A.DF.
Suntem unul din domeniile în care „imaginea” contează. Cu siguranță sunt mult mai multe aspecte de îmbunătățit pentru a ne dezvolta ca și industrie puternică.
Cu siguranță, listei de mai sus i se vor adauga și alte nevoi, care apar, în urma perioadei de pandemie, pe care o traversăm cu toții:
– Capacitatea de a regândi strategiile de business
– Diversificarea serviciilor și în online, o platforma nouă pentru mulți, care vine cu provocări noi
– Adaptarea la necesități diferite ale cumpărătorului. Pandemia afectează pe termen lung comportamentul uman și astfel, piața de desfacere poate suferi modificări. Consumatorul se va îndrepta spre alegeri conștiente, spre calitate, în detrimentul prețului cel mai mic.
– Reorganizarea afacerii conform unei noi balanțe între cerere și oferta
– Satisfacerea unor noi nevoi ale clienților și renunțarea la obiceiuri vechi
– Nevoia de a nu fi singur, după o astfel de perioadă și dorința de a aparține unei comunități
– Curajul de a lua măsuri și eventual redirecționarea afacerii, ținând cont de nevoia de continuitate a clientului
– Nevoia de sprijin pentru producătorii români de flori
FLORIST VERSUS ANTREPRENOR ÎN DOMENIUL FLORISTIC
Să fii florist nu e egal cu noțiunea de antreprenor. Putem alege să fim floriști angajați sau putem alege să fim floriști antreprenori, asumându-ne rigorile pe care e necesar să le respectăm, pentru a avea un business corect și legal.
Afacerea nu este despre a cumpăra ieftin și a vinde scump. Afacerea este despre a ne îndrepta spre un raport corect calitate-preț către consumator. Ulterior, afacerea se dezvoltă prin abilitățile manageriale, de antreprenor, ale fiecăruia.
Aceasta presupune stăpânirea mai multor paliere de business:
– Realizarea unui plan de afaceri
– Siguranța de a pune preț pe muncă
– Să fim informați cu privire la obligațiile legislative
– Să existe o planificare în muncă/ în organizarea internă
– Să cunoaștem aspecte legate de dimensionarea stocurilor, de planificarea bugetelor, de achiziții eficiente, etc
– Să facem promovare/marketing
– Să știm cum să abordăm clienții
– Să ne preocupăm de cum arată magazinul/atelierul
– Să fim prezenți în social media pt că putem avea un produs senzațional, dar piața să nu știe că existăm, încă
– Să avem deschidere spre formare și educație de specialitate continuă
Mulți consideră că munca cu florile este ceva ce poți deprinde din mers. Abordarea de tip “ce poate fi așa de greu să înfigi niște flori în burete sau să legi niște flori laolaltă” COSTĂ! Pentru că se folosește mai multă materie primă decât este nevoie, pentru că e nevoie să fie cunoscute tehnici de “întreținere” a florilor și plantelor, pentru că e nevoie să se cunoască tehnici care să ajute floriștii să se diferențieze unii de alții, etc.
Floristica e o meserie pe care e necesar, să o cunoaștem și să invățăm să o stăpânim!
Floristica nu este un hobby!
Așadar avem câteva capitole importante, în care avem nevoie de sprijin.
ALĂTURĂ-TE ȘI TU COMUNITĂȚII A.A.D.F.
ÎMPREUNĂ VOM REUȘI SĂ GESTIONĂM MAI BINE! Impreună putem contribui la creșterea domeniului floristic.
Va așteptăm pe toți cei care activați în acest domeniu: floristi, furnizori, producători, să vă alăturați nouă și să contribuiți la această schimbare prin aport de informații, idei, inițiative și, mai ales, prin implicare activă.
Interesul comun primează în lanțul PRODUCĂTOR –FURNIZOR-FLORIST
Este firesc să fim mai mulți și să fim diferiți, este normal să existe o piață diversificată, dar în același timp, lucrurile se pot schimba și putem conviețui, personal și profesional, într-un context echilibrat și comun, ACELA DE A NE FI MAI BINE.
Apartenența la o asociație exprimă dorința de a contribui la o cauză. ÎNTOTDEAUNA! Exprimă dorința de a face ceva pentru ca, ÎN VIITOR, să existe beneficii.
Noi, antreprenorii din domeniul floristic, dorim să fim un domeniu unit, care să aibă un cuvânt de spus! Și ne-am înscris în AADF ca să CONTRIBUIM! ALĂTURĂ-TE ȘI TU!
CARE SUNT CĂILE OFICIALE DE COMUNICARE CU A.A.D.F.
Pentru a afla cum poți comunica si/sau cum te poți înscrie în Comunitatea Antreprenorilor din Domeniul Floristic, poți lua legătura cu noi, pe următoarele canale de comunicare:
– Adresa de mail: office@aadf.ro
– Număr de telefon: 0741 258 419
– Mesaj privat pe pagina oficială de facebook, instagram sau youtube
– Acces la următorul link: https://aadf.ro/înscrie-te/
[…] cadrul campaniei de susținere a floriştilor din România, organizată de A.A.D.F. – Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic din România. În contextul scăderilor înregistrate în domeniul floristic, scădere cauzată de pandemia […]