Cum pot contribui la consolidarea unei comunități profesionale a domeniului floristic în România?
Bilanț pentru comunitatea A.A.D.F – 2020
Rezoluţii pentru comunitatea A.A.D.F – 2021
Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic din România a prezentat pe larg, pe înțelesul tuturor, cu diverse ocazii, care îi este scopul și care îi sunt obiectivele. Acestea pot fi atinse prin implicarea, munca, perseverența și tenacitatea membrilor ei.
Așa cum bine știți, A.A.D.F. are în componenţă membri, doar persoane juridice – florǎrii, ateliere, depozite, importatori de flori tăiate, plante și accesorii, producători și comercianți de produse și accesorii pentru domeniul floristic, organizatori de cursuri și agenții pentru organizări de evenimente.
Noi suntem o comunitate profesională pentru domeniul floristic, în România și pe umerii noștri purtăm responsabilitatea dezvoltării unui mediu sănătos de afaceri, în această industrie.
Domeniul floristic nu are o istorie de sute de ani, ca în alte țări din spațiul european, dar a existat dintotdeauna în România ca meșteșug și ulterior ca meserie. Aceasta s-a dezvoltat și a crescut continuu în perioada post comunistă, mulțumită unor oameni, care și-au dorit dezvoltarea afacerilor lor în acest domeniu.
Fie că este vorba de producători de flori și plante, de importatori, de floriști sau de furnizori de educație, toți, deopotrivă prin expertiză, prin dorința de perseverență în dezvoltare au contribuit la nivelul pe care îl are astăzi domeniul floristic în România.
A.A.D.F. a luat ființă în 2015 și de atunci a crescut și a dezvoltat diverse proiecte, axate, în general pe educație. Cursuri, workshop-uri, seminarii, cele 3 ediții ale Cupei României de Artă Florală, demonstrații cu invitați florişti români și internaționali, expoziții, etc, toate au avut scopul de a educa floriştii români și de a face cunoscuți unei țări întregi furnizori dedicați pentru domeniul floristic.
De asemenea, A.A.D.F. face parte ca membru candidat, din Florint, organizația care reprezintă asociațiile de florișți din peste 20 de țări, în principal din Europa, care pledează în numele sectorului și promovează această industrie.
Toate proiectele și activitățile derulate din 2015 până în prezent, nu ar fi putut fi posibile fără implicarea, în mare măsură voluntară, a membrilor. Unii au oferit mai mult, alții mai puțin, dar fiecare a avut șansa de a fi valoros pentru această comunitate profesională.
Ajunși în anul de grație 2020, o dată cu instaurarea pandemiei și a crizei sanitare, prioritățile de consum ale oamenilor au fost schimbate forțat de context și ca multe domenii de activitate și domeniul floristic a trecut și trece printr-o perioadǎ de schimbări succesive.
A fost o perioadǎ mai dificilă, dar nu imposibil de depășit, dacă am avut capacitatea de a ne conștientiza puterea și abilitatea de a ne adapta schimbărilor.
În egală măsură, comunitatea profesională a domeniului floristic şi-a putut dovedi eficienţa și în perioade mai puțin bune, ca aceasta pe care am traversat-o pe parcursul anului 2020.
În acest an, la întrebarea ”cum pot beneficia de pe urma unei comunități”, unii membri au răspuns tot cu o întrebare, de această dată mai importantă și mai complexă decât prima: ”cum pot să contribui și de ce investiția într-o astfel de direcție se întoarce cu multe alte beneficii?!”
Astfel, răspunsul la ce a de a doua întrebare s-a concretizat în acțiuni concrete întreprinse de A.A.D.F, pe parcursul anului 2020 și oferite atât membrilor cât și publicului larg prin cele peste 200 de postări pe paginile de social media(Facebook, Instagram, Youtube), peste 30 de articole pe site și cele câteva newslettere:
1.martie – Declarația transmisă public de către Dorin Zăgrean, membru fondator al Asociației Antreprenorilor din Domeniul Floristic și apelul la unitate
2.martie – Solicitarea scrisă înaintatǎ către instituțiile de decizie ale statului, de luare de măsuri pentru eliminarea/diminuarea efectelor economice negative asupra contribuabililor din domeniul floristic
3.martie – A doua solicitare scrisă, de completare a primei, îndreptată către autoritățile decidente ale statului: Guvern, Senat și Camera Deputaților
4.martie, aprilie, mai – Campania “A.A.D.F. suntem Noi!” de promovare a membrilor asociației, ca o comunitate pe paginile de social media
5.martie – Am venit în ajutor cu câteva măsuri de lucru în siguranță pentru florişti, utile pentru perioada de început de pandemie
6.aprilie – Am elaborat un set de instrucțiuni de folosire a coletelor cu flori primite, utile atât pentru florişti, cât și pentru consumatorii finali.
7.aprilie – am derulat campania de promovare a producătorilor români de flori, prin articole dedicate acestora
8.aprilie – Am intervievat o serie de membri ai comunității A.A.D.F. cu privire la importanţa construirii și dezvoltării unei comunități puternice pentru domeniul floristic din România
9.aprilie, mai – Am promovat furnizori pentru domeniul floristic(furnizori de accesorii, depozite, importatori), prin articole și postări dedicate
10.mai – Am elaborat materialul “A.A.D.F. pe înțelesul tuturor”, promovat pe toate canalele asociației, din dorința de a releva în detaliu informații de larg interes
11.mai – Am susținut campania și proiectul de lege, prin care Bujorul să fie declarat floare națională și să aibă o zi, în an, în care să-l sărbătorim și am luat un interviu, cu această ocazie inițiatorului acestui demers.
12.mai – Ne-am ales prin AGA, un nou Consiliu Director, începând din data de 23.05.2020, cu un mandat de 3 ani
13.iunie,iulie – Organizarea concursului “Lucrare florală dedicatǎ unui florist”, finalizat cu decernarea a 2 premii – premiul de popularitate și premiul A.A.D.F.
14.august-septembrie – Organizarea concursului “Înapoi spre viitor”, destinat tuturor floriştilor, cu scopul de a promova colegii furnizori din asociație și de a ajuta floriştii participanţi
15.octombrie – Am conceput şi elaborat sondajul pentru cumpărarea de flori și plante adresat consumatorului final, pentru a vedea încotro se îndreaptă domeniul floristic din România şi de a ne folosi pe viitor de concluziile acestuia
16.decembrie – Am susținut și derulat #campaniepentrufloristi, adresată consumatorului final, cu scopul de a sprijinii floriştii români
17.decembrie – Cătălina Mincu, în calitate de reprezentant A.A.D.F, a participat la întâlnirea grupului de lucru pentru industria evenimentelor din România cu reprezentantul Guvernului, domnul Antonel Tănase, Secretar General
18.decembrie – Am conceput, realizat și comercializat calendarul A.A.D.F. pe 2021
19.lunar – Am promovat Cupa României de Artă Florală, un eveniment marca A.A.D.F, prin postări și articole dedicate
20.lunar – Am făcut postări publice și articole de îndemnare a consumatorilor finali de a cumpăra flori și de a se îndrepta către produse și servicii furnizate de domeniul floristic
21.săptămânal- Am pus la dispoziția floriştilor români articole, pe site-ul A.A.D.F, pe diverse teme, în scopul de a-i ajuta în general și cu precădere, în acest an
22.periodic – Am promovat evenimentele internaționale care au avut loc și publicații internaționale de interes, la care floriştii români pot avea acces
23.periodic – Am elaborat și transmis newsletter-uri către cei abonați cu informații și articole utile pentru operatorii economici din domeniu
24. periodic – Am organizat întâlniri pe zoom cu membri A.A.D.F. florişti și furnizori
25.periodic – Am inițiat o serie de interviuri cu alte asociații internaționale de profil, colegi din Florint, pentru a ne face o imagine de ansamblu asupra amprentei pe care pandemia a pus-o peste această industrie și pentru a învǎța din bunele practici adoptate în alte țări
26.pe toată perioada am crescut considerabil numărul de urmăritori pe Facebook, Instagram, Yotube, dar și pe newsletter A.A.D.F.
27. Site-ul asociaţiei a fost îmbogǎţit cu pagina destinatǎ promovǎrii membrilor – https://aadf.ro/membri/ şi avem în lucru şi secţiunea destinatǎ partenerilor A.A.D.F.
Prin toate acestea, ne-am arătat, în primul rând nouă, că se poate să rămânem relevanți și într-o perioadǎ de pandemie și că doar împreună, mai mulți, ca o comunitate, putem schimba mentalități, preconcepții și să continuăm să construim peste ce s-a clǎdit din 2015 pânǎ astǎzi.
Cătălina Mincu – An-Ca Events – Bucureşti – membru A.A.D.F.
“Am participat activ la conceperea și realizarea majorității activităților expuse mai sus. Am început încă, din martie 2020, inițial, să mă ocup de comunicarea publică pentru Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic din România. Ulterior, am înțeles mai în detaliu nevoile asociației și am decis să mă implic ca și voluntar, în elaborarea strategiilor, care au stat la baza acestor proiecte. A fost un an plin și mi-am canalizat toată energia și capacitatea de a construi pentru A.A.D.F. Am îmbrățișat o atitudine deschisă și transparentă, am încercat de fiecare dată să caut binele, chiar și atunci când acesta se vedea prea puțin, am dezbătut, am contrazis de multe ori, dar am reușit, cu ajutorul colegelor, de fiecare dată, să construim, să mergem înainte, ceea ce contează la final. Ne-am propus și am reușit să avem întâlniri online săptămânale, care să ne ajute să realizăm ce ne-am propus. Filomena Brisc, Magdalena Dumbrǎvescu, Oana Jurj și Diana Toma au fost partenerele mele, în cadrul acestor ședințe, în acest an.
M-am implicat, am muncit mult, am învățat mult, am perseverat în exces, pe alocuri și am conștientizat că se poate construi un viitor solid, sigur și performant pentru această asociație profesională. Există doar câteva aspecte de respectat în acest sens: – să fim siguri că doar ca și asociație(comunitate) poți schimba în bine viitorul acestui domeniu și binele se va răsfrânge și asupra noastră – acesta e primul și cel mai important beneficiu pe termen lung de “asumat” pentru fiecare dintre noi
-de cele mai multe ori, doar plata cotizației în termen sau nu, către asociație nu e suficientă pentru progres, deși e imperios necesară
– am conștientizat în aceste luni că plus valoarea pe care o aduc membrii acestei asociații e mai importantă decât numărul lor
-am constatat de asemenea, că voluntariatul membrilor nu e o soluție pentru îndeplinirea obiectivelor majore
-pot concluziona că doar prin implicare activǎ si continuǎ, muncă multă, perseverență și tenacitate pentru fiecare dintre noi, putem dezvolta o asociație profesională care să ne reprezinte interesele la nivel naţional cu succese, de care putem toţi beneficia
La început de decembrie 2020, împreună cu echipa de lucru menționată mai sus am extras cele mai importante deziderate pentru Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic din România, rezoluţii, începând cu 2021 și acestea sunt următoarele:
1.Deducerea fiscală a pierderilor cauzate de perisabilitatea florilor și plantelor
2.Reducerea TVA la flori tăiate la 9%, așa cum se aplică deja plantelor
3.Sprijin din partea I.N.S.(Institutul Național de Statistică) pentru soluționarea unificării codurilor CAEN pentru antreprenorii din domeniul floristic.
4.Sprijin din partea Ministerului Muncii și Protecției Sociale în implementarea standardului ocupațional pentru meseria de Florist
5. Sprijin din partea autorităților statului român de recunoaștere a A.A.D.F, ca și entitate națională, emitentă a Certificatului de Florist European
6. Sprijin pentru elaborarea unor metodologii referitoare la autorizarea privind fluxul și spațiile de lucru, pentru antreprenorii din domeniul floristic
7.Solicităm subvenții pe produs pentru cultivatorii de flori și plante
8.Sprijin în a stabili o metodologie contabilǎ și fiscală specifică și unică pe domeniul floristic și aplicabilă unitar la nivel național
9.Sprijin către autoritățile statului pentru reglementarea activității depozitelor en-gros și a producătorilor de flori și plante, în vederea comercializării doar către persoanele juridice autorizate conform CAEN, care activează în domeniul floristic.
10.Sprijin din partea autorităților statului român, care ne poate ajuta într-o campanie la nivel național, pentru eliminarea concurenței neloiale și a comerțului nefiscalizat.
Îi invităm pe toți cei care doresc să ni se alăture, în realizarea acestor deziderate, să o facă, pentru un viitor mai bun pentru noi și pentru generațiile ce vor urma.
Istoria se scrie din fapte mari și întâmplări mărunte și una din învățămintele acestei pandemii este că se poate construi, că avem premise, că avem oameni în rândul nostru, antreprenori serioși, dedicați și muncitori, cu care putem clădi viitorul domeniului floristic din România.
2020 a venit cu schimbǎri pentru noi toţi și e momentul oportun sǎ începem din 2021, sǎ ne asumǎm şi schimbǎri majore pentru domeniul floristic din România.
„Performanța reînflorește cu noi!”
office@aadf.ro, 0741 258 419