Interviu cu un furnizor de accesorii pentru domeniul floristic – Natur Art (Cluj-Napoca)
Ovidiu Crăciun de la Natur Art – Furnizor de accesorii pentru domeniul floristic
Natur Art, în calitate de furnizor de accesorii pentru domeniul floristic, este membru A.A.D.F.
Ovidiu Crăciun a avut amabilitatea de a ne răspunde la câteva întrebări.
A.A.D.F. își dorește să cunoască activitatea antreprenorilor din domeniul floristic, să ofere publicului larg informații cât mai valoroase și să înțeleagă cât mai în detaliu cum privește fiecare această perioadă și care sunt strategiile de viitor.
A.A.D.F. conștientizează importanța unor astfel de interviuri, pentru cunoașterea, promovarea și încurajarea furnizorilor de accesorii pentru domeniul floristic. Fără ajutorul lor, această ramură a industriei creative din România nu ar putea funcționa in condiții optime.
În sprijinul informațiilor de mai sus, am găsit pe site-ul Natur Art, câteva rânduri scrise despre misiunea și obiectivele, pe care această companie le are. Le considerăm principii „sănătoase” de business, care ajută totodată și la dezvoltarea industriei.
„Misiunea noastră: Să aducem plus valoare muncii clienților noștrii și să avem permanent o relație câștig-câștig!”
Obiectivele noastre:
– Dezvoltarea industriei florale,
– Informarea și educarea floriștilor și a celor din branșă,
– Satisfacția muncii partenerilor noștri.”
De cât timp vă ocupați de activitatea de furnizor de accesorii?
Inițiativa Natur Art, într-un format de mai mulți asociați, a debutat în martie 2006, ca o consecință a unor nevoi acoperite din ce în ce mai dificil la acea vreme. Momentul 2009 m-a ambiționat să duc singur mai departe provocarea, având deja parteneriate și sprijin din partea unor producători mari din Europa.
Vă considerați ”un jucător” important pe piața de profil din România?
În măsura priceperii și a resurselor, ne-am străduit să oferim întotdeauna calitate premium la prețurile cele mai avantajoase pe care să le poată digera piața de profil. Astfel, la un moment dat, a existat o distribuție pe o arie cuprinsă din 10 județe ale țării și Bucureșți, parteneriate cu revânzători și depozite de profil, pentru o susținere și o prezență continuă a brandurilor importante în piața românească.
În ce stadiu sunteți acum cu vânzarea, cu investiția și recuperarea cheltuielilor?
Un mediu de afaceri, consider eu, viciat de lipsa de susținere financiară din partea ofertanților de profil, de concurența neloială care a luat amploare în piață și orientarea consumatorilor strict spre preț, a adus ca și consecință, măsuri de oprire a vânzărilor cu plata la termen, care a atras de la sine restrângerea distribuției, în prima fază, că după 12 luni, să ducă la sistarea acesteia.
Prezența în piață este asigurată prin magazinul online Natur Art, a depozitului cu vânzare directă din Cluj-Napoca, B-dul 21 Dec.1989, nr.146 și prin parteneriatele Natur Art cu revânzătorii de specialitate.
Având o vechime de peste 14 ani, pregătire profesională de specialitate, dar în aceeași măsură o lipsă acută de finanțare puternică la costuri sustenabile din partea instituțiilor financiare, a lipsei unor politici fiscale guvernamentale coerente, Natur Art nu este la nivelul performanțelor pe care le-am scontat. Nu sunt recuperate creanțe din piață, există stocuri neperformante, supuse atât sezonalității cât și trendului.
Investițiile sunt amortizate și recuperate, orientarea fiind încă de la început pe implementarea unui sistem ERP de management financiar și stocuri, care să-ți ofere în orice moment toate informațiile necesare, legate de sănătatea afacerii și chiar consilierea business a clienților. Tocmai datorită implementării acestui soft consider că am depășit cu bine momentul 2009-2010.
Ce soluții ați găsit să supraviețuiți și să depășiți această perioada cauzată de criza Covid 19?
Fiind o criză sanitară, care generează inevitabil datorită amplorii acesteia, o criză economică pe care încă nici profesioniștii la nivel mondial nu-i pot face o prognoză pertinentă, trebuie să fim cât mai responsabili în gestionarea și conservarea resurselor, a optimizării costurilor prin monitorizare atentă și viteză de reacție imediată. Fiecare antreprenor își cunoaște vulnerabilitățile și atuurile, în raport cu mediul în care activează, funcție de specificul zonal.
Măsurile pe care Natur Art le-a luat imediat au fost:
– Identificarea unor noi căi de vânzare-livrare,
– Prioritizarea activității și proceduri de protecție împotriva răspândirii Covid-19,
– Incasări în avans și doar digitalizat în bancă,
– Rotație a personalului în șomaj tehnic.
Eu consider că vor fi măsuri globale-europene-locale sincronizate în susținerea economiei mondiale, implicit a celei locale. Trebuie să fim pregățiți cu răbdare și viteză de reacție pentru momentele ce vor urma.
Fiind la periferia lanțului de business, un ecou al HORECA și ENTERTAINMENT-ului, semnele pozitive se vor resimți mai greoi pentru industria noastră.
Ce tipuri de produse comercializați și care sunt cele mai solicitate de clienții dumneavoastră?
Așa cum se regăsesc produsele pe site-ul Natur Art, suntem importatori din 2007 a produselor Smithers Oasis Germania, TecArFlor Italia, Mabella Dekorbander Germania, precum și a altor branduri sau linii de obiecte decorative din Europa sau Orientul Îndepărtat. Astfel, Natur Art comercializează accesorii pentru floristică, unelte, produse de întreținere a florilor, gamă completă de bureți, panglici, ambalaje, împletituri și coșuri, învelitori ghivece, ceramică, ș.a.m.d.
Produsele comercializate de Natur Art, ca și furnizor de accesorii pentru domeniul floristic, sunt exigent selectate de la producători interni și externi de prim rang al calității. Oferta de produse este variată, având o diversitate de peste 3000 de articole aflate în stoc.
Aveți un mesaj pentru ceilalți competitori?
Fiecare participant la această activitate trebuie să-și lase pozitiv amprenta asupra dezvoltării sănătoase a domeniului floristic și al decorațiunilor. Suntem și am fost deschiși colaborării, parteneriatelor câștig-câștig. Concurența loială este benefică întregului mediu de afaceri!
Cine sunt clienții dumneavoastră și ce mesaj aveți pentru ei?
Ne adresăm tuturor floriștilor, designerilor de interior sau exterior, vitrinierilor, florăriilor, agențiilor de evenimente, școlilor de profil sau asociațiilor pe diverse paliere de activitate tip hand-made sau hobby terapeutic.
Mesajul este simplu: mult succes în tot ceea ce faceți și să ne revedem cu bine!