Solicitare de clarificări depusă către autoritățile statului

 In Blog


Stimați operatori din domeniul floristic,

Suntem la aproape două săptămâni de la prima solicitare adresată instituțiilor de decizie ale statului, de luare de măsuri pentru eliminarea/diminuarea efectelor economice negative asupra contribuabililor din domeniul floristic.

Solicitarea a fost înaintată de Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic în numele tuturor operatorilor economici ce își desfășoară activitatea în această industrie.

Situația concretă în domeniul nostru acum este următoarea:

– Unele afaceri au fost nevoite să închidă activitatea la punctele de lucru pe termen nelimitat,
– Anumite activități au fost anulate iar avansurile achitate de clienți vor trebui returnate (sume pentru care au fost deja achitate taxe și impozite),
– A devenit imposibilă plata salariilor și contribuțiilor angajaților și pentru angajați,
– S-au stopat investițiile și achizițiile de mărfuri pentru rulaj,
– Au devenit imposibile plățile chiriilor pentru spațiile comerciale
– A intervenit plata ratelor pentru diversele tipuri de credite și linii de creditare contractate.
– Prin limitarea circulației organizatorii de evenimente și florăriile au anulat comenzile, importatorii de flori au diminuat sau au stopat numărul achizițiilor locale sau intracomunitare, producătorii locali au rămas fără o piață de desfacere fiind nevoiți să distrugă cantități impresionante de material vegetal. Lucrând cu materiale perisabile ce se depreciază foarte rapid, măsurile impuse au dus la pierderi ce se ridică la ordinul sutelor de mii de euro.

În acest interval de timp au intrat în vigoare

• Ordonanța de urgență nr. 30 din 18 martie 2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 21 martie 2020

Și

• Ordinul nr. 791 din 24 martie 2020 privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 248 din 25 martie 2020
A.A.D.F. a considerat oportun să continue demersurile sale în încercarea de a sprijinii toți operatorii economici din domeniul floristic. Astfel că astăzi, 27 martie 2020, am depus o completare a solicitării anterioare pentru clarificarea unor aspecte cuprinse în cele două acte normative, expuse anterior.

 

Scrisoarea de completare a fost trimisă către:

Domnul Prim Ministru, Ludovic ORBAN,
Doamn Viceprim-ministru, Raluca TURCAN
Domnul Ministru al Finanțelor, Vasile – Florin CÎȚU,
Doamn Ministru a Muncii și Solidarității Sociale, Victoria Violetă ALEXANDRU,
Domnul Ministru al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil – Daniel POPESCU
Domnul Ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Nichita- Adrian OROS
Domnul Ministru al Fondurilor Europene, Ioan Marcel BOLOȘ
Domnul Președinte al Senatului, Titus CORLĂTEAN
Domnul Președinte al Camerei Deputaților, Ion-Marcel CIOLACU

Solicităm clarificarea modalității de încadrare în dispozițiile Art. 2 alin.b și Art. 3 din Ordinul nr. 791 din 24 martie 2020 privind eliberarea certificatului pentru situație de urgență Tip 2 (Galben) pentru industria antreprenorilor din domeniul floristic.

Am luat decizia privind această completare la solicitarea inițială dat fiind contextul actual în care ne aflăm după intrarea în vigoare a documentului mai sus menționat.

Statistic, pentru antreprenorii/profesioniștii ce activează în domeniul floristic (florării, ateliere de creație florală, importatori de flori și accesorii, producători de materiale pentru floristică, cultivatori de flori și plante, furnizori de cursuri de specialitate, organizate sub toate formele de entități juridice) perioada de referință, respectiv lunile Ianuarie și Februarie 2020 reprezintă un reper necorespunzător din cauza faptului că luna Ianuarie este una lipsită de activitate iar în luna Februarie abia în a doua jumătate activitatea din domeniu începe să se dinamizeze (începând cu dată de 14 Februarie – Sf. Valentin).
În domeniul nostru, punctul culminant al activității economice din Trimestrul I al fiecărui an este reprezentat de zilele de 1 și 8 Martie, însă din păcate în acest an au fost în zile de duminică deci cu vânzări mult mai mici decât în ultimii ani, într-o perioadă cu incertitudini legate de cerere și consum. Pe scurt, încasările din perioada 1-8 Martie, deși în multe cazuri au fost mai mari decât media lunilor Ianuarie și Februarie, nu au putut acoperi perioada inactivă și nici nu acoperă un minim de trei luni pentru cheltuielile necesare menținerii afacerilor pe perioada în care potrivit măsurilor luate de autorități afacerile sunt închise.
Astfel considerăm că este necesar să solicităm clarificarea acestor aspecte ce probabil au scăpat celor care poate în mod justificat nu cunosc particularitățile domeniului floristic, în sensul cuprinderii domeniului nostru sub umbrela măsurilor economice adoptate pentru ceilalți operatori economici care și-au putut asigura venituri în lunile Ianuarie și Februarie.

De asemenea am considerat necesar să informăm instituțiile statului că în cadrul domeniului floristic majoritatea afacerilor sunt afaceri de familie în care sunt implicați ambii soți sau chiar familia extinsă la părinți și frați, că mulți dintre noi depindem în mod absolut de micile noastre afaceri, că ne desfășurăm activitatea în spații închiriate, că trebuie să stăm cu copiii acasă și că avem angajați față de care suntem responsabili.

Prin scrisoarea de completare a solicitării inițiale, A.A.D.F. face toate eforturile necesare pentru a se asigura că domeniul floristic va fi cuprins în măsurile pe care autoritățile le vor lua în viitor și cerem și confirmări în acest sens.

De asemenea ne-am reafirmat dorința de a participa la discuțiile pe care Guvernul le va organiza cu reprezentanții celor din industriile afectate și de a fi informați și implicați în aceste discuții.

Toate aceste măsuri ne-ar face să putem gestiona perioada actuală și cea imediat următoare crizei astfel încât să nu pierdem afacerile, angajații și să reintrăm în circuitul economic care susține economia României.

Prin toate demersurile sale  A.A.D.F. lucrează cu toate resursele de care dispune pentru mai binele comunității. Nu uitați însă că, la rândul ei, asociația are nevoie de sprijinul vostru tradus în comunicare constructivă și așteptări realiste.

Dacă îți dorești să contribui la relansarea industriei floristice în România, vino alături de noi! Sunt atât de multe lucruri de făcut și este nevoie de sprijin, inclusiv financiar!

„Performanța reînflorește cu noi!”

Dacă dorești să te înscrii în AADF, găsești procedura de înscriere mai jos:

Intră în comunitatea antreprenorilor floriști!



Recommended Posts

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Contactează-ne

Trimite-ne mesajul tău, iar noi îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil. Îți mulțumim!

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Măsuri de criză a coronavirusului pentru floriștii români