Cerințele ANPC pentru comercianții de flori

 In Blog


ANPC… un acronim nu prea drag nouă floriștilor! Dar vă asigur că de multe ori folositor în activitatea noastră zilnică de antreprenori floriști, dacă reușim să înțelegem mai bine și să punem în aplicare “regulile jocului”.

Printre nenumăratele entități guvernamentale responsabile cu controlul activităților economice, AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORULUI  (sau cunoscută ca și OPC) este cea care asigură în mod direct protecția consumatorului. Drept urmare orice agent economic are obligația să respecte reglementările emise de ANPC.

Legislația românească actuală nu face o referire exactă și detaliată privind comerțul direct al florilor, plantelor de apartament și de grădina sau al aranjamentelor florale, de aceea nu se recomandă să interpretăm legea astfel încât să ne fie nouă, antreprenorilor floristi,  convenabilă. Trebuiesc urmați doar câțiva simpli pași privind etichetarea produselor și a mărfurilor.

Știu că pare complicat, știu că timpul nu este niciodată suficient, dar cu organizare eficientă, etichetarea poate deveni un instrument de marketing excelent și de ce nu… o carte de vizită a calității produselor florale oferite de către fiecare dintre noi.

Întrebarea tuturor antreprenorilor floristi: ce trebuie să vadă un inspector ANPC atunci când vine în control? Iată câteva reguli generale care trebuiesc urmate:

1.      Informarea consumatorilor cu elementele de identificare și caracterizare.

Producătorul/revânzătorul trebuie să informeze despre:

– Denumirea produsului
– Denumirea și/sau marca producătorului/exportatorului;
– Principalele caracteristici tehnice și calitative;
– Compoziția pentru alte materiale destinate întreținerii florilor și plantelor;
– Existența în magazin a unor fotografii martor pentru buchetele care se realizează la comandă, din care să rezulte componența și aspectul buchetului, cu denumirile florilor autohtone și exotice conținute, cât și denumirea ornamentului verde
– Recomandări de îngrijire și păstrare a florilor la buchet
– Recomandări de plantare și întreținere
– Elemente de informare necesare pentru  alte materiale destinate întreținerii florilor și plantelor

2.      Traducerea în limba română a informațiilor necesare consumatorilor

3.      Respectarea prevederilor legale în cazul promoțiilor:

Data la care încetează oferta sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil și data de începere a perioadei în care se aplică prețul special sau alte condiții specifice.

4.       Afișarea la loc vizibil a plachetei cu TELEFONUL CONSUMATORILOR – 021 9551

Operatorii economici au obligația să afișeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR – 0219551, adresa și numerele de telefon/fax ale CJPC-urilor în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum și adresa site-ului ANPC: www.anpc.gov.ro

EXTRA TIPS 🙂

Pentru cei care comercializează trandafiri criogenați sau licheni conservați, pe lângă toate elementele de etichetare enumerate mai sus, toate mărfurile ( fie ele aranjamente florale, tablouri, sau cupole de sticlă cu un simplu trandafir criogenat) care conțin aceste produse trebuiesc însoțite de un certficat de garanție și calitate de la producător!

Știința merceologiei și a etichetării produselor se aplică tuturor domeniilor de activitate, iar dacă noi, antreprenorii floriști folosim același limbaj, consider că putem să ne simplificăm foarte mult activitatea, iar controlul ANPC nu va mai fi un stres.

Autor: Oana Moimascu

Intră în comunitatea antreprenorilor floriști!

Evoluează împreună cu noi!



Recommended Posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Contactează-ne

Trimite-ne mesajul tău, iar noi îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil. Îți mulțumim!

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Echipamente RAPA pentru floriști