Mă înscriu ca să contribui!

 In Blog


Bun găsit stimați colegi de breaslă!

Vă invităm la o lectură despre crez și atitudine și despre unde pot duce ele împreună.

Suntem un grup de oameni care s-au săturat să ridice din umeri neputincioși într-un context în care oricâte eforturi s-ar depune pentru a dezvolta un business corect și sănătos, mai devreme sau mai târziu te confrunți cu o realitate economico-legislativă dramatică, cu o mentalitate învechită și cu un asalt de informații menit a ne face să credem că putem fi orice, oricând, peste noapte, sărind peste etape firești în evoluție.

Este firesc să fim mai mulți și să fim diferiți, este normal să existe o piață diversificată, dar în același timp credem că lucrurile se pot schimba și putem conviețui, personal și profesional, într-un context echilibrat.

Degeaba suntem mulți și divizați, este o cale care în condițiile mai sus menționate nu duce la succes. Și iată scopul comun: ACELA DE A NE FI MAI BINE.

Apartenența la o asociație exprimă dorința de a contribui la o cauza. ÎNTOTDEAUNA! Exprimă dorința de a face ceva pentru ca ÎN VIITOR să existe beneficii. Deoarece considerăm important!

Noi, antreprenorii, dorim să fim o branșă unită, care să aibă un cuvânt de spus! Și ne-am înscris în AADF ca să CONTRIBUIM! Alătură-te și tu!
AADF (Asociația Antreprenorilor din Domeniul Floristic) reprezintă un grup de firme din diverse regiuni ale României, reunite sub formă de organizație neguvernamentală, cu scopul de a întreprinde acțiuni de susținere a domeniului floristic. Mai exact, un grup format din florării, ateliere florale, furnizori și producători de flori și accesorii, realizând că în administrarea propriilor noastre afaceri întâmpinăm o serie de situații / probleme comune, am luat inițiativa alcătuirii unei asociații, cu gândul că împreună poate reușim să gestionăm mai bine numeroasele aspecte care, în loc să ne ajute să creștem, parcă ne îndepărtează zi de zi de scopul inițial al fiecăruia.

Și gândindu-ne la rigorile pe care trebuie să le respectăm cu sfințenie pentru a avea un business corect, legal, că ele sunt făcute parcă împotriva antreprenorului (în multe alte domenii, de altfel), și discutând diverse posibile soluții, ne-am dat seama că nu numai că legislația nu te ajută să te dezvolți, dar nu avem suficiente exemple sau modele în jurul nostru, sau tipare, după care dacă acționăm putem pune bazele unei afaceri profitabile în timp mai scurt și cu resurse mai puține. Sau cel puțin nu cunoaștem (încă) modele sau tipare, chiar dacă ele există.

Îmbrățișarea meseriei de florist ne-a plasat direct în antreprenoriat, întrucât domeniul nu este încă atât de dezvoltat încât să avem o paleta largă de opțiuni în a practica această meserie. Însă antreprenoriatul presupune stăpânirea multor domenii, și, în timp, ne trezim prizonierii unor activități care nu ne reprezintă, sau poate, nici măcar nu ne dăm seama de ce “merge prost”.

Iată doar o parte din aspectele pentru care am identificat că ar fi nevoie de ajutor/consultanță/sprijin de specialitate:

–          realizarea unui plan de afaceri – nu ne referim la ceva foarte “simandicos”, ci un simplu A+B+C  = cheltuieli lunare => necesitatea unei cifre de afaceri lunare X pentru a acoperi cheltuieli și pentru a face și profit; acesta este doar primul pas, pe hârtie …

–          teamă de a pune preț pe munca noastră – clientul vrea mereu ieftin, “dacă nu îi dau ieftin nu mai cumpără”; de noi toți depinde educarea clientelei în a face diferența între achiziționarea unui produs de pe raftul de supermarket și a se adresa unui profesionist. Exclus să ne gândim cum să facem concurență supermarketurilor, nu împărțim aceeași piață!

–          lipsa de informare cu privire la obligațiile legislative, pe de o parte pentru că nimeni nu știe (sau nu vrea) să îți spună PE ÎNȚELESUL TĂU ce ai de făcut, pe de altă parte pentru că sunt atât de stufoase și alambicate, încât ai avea nevoie de câte o jumătate de normă pentru fiecare domeniu, ca să fii la curent cu toate => și atunci când să mai fii florist creativ și antreprenor eficient?

–          planificarea în muncă/organizare internă – ex: dimensionare stocuri, planificare de bugete, achiziții eficiente, etc

–   promovare/marketing –  începând de la cum abordăm clienții, până la cum arată magazinul/atelierul, continuând cu prezența în social media; în general lipsesc cu desăvârșire bugetele pentru reclamă pentru acest tip de business– degeaba ai un produs senzațional dacă lumea nu știe că există

–          accesul la informațîi de specialitate/educație – aici cea mai mare problema este că, neavând încă o tradiție în programe educaționale pentru floristi, multă lume consideră că munca cu florile este ceva ce poți deprinde din mers. Să nu înțelegeți greșit, nu dorim a fi ipocriți, majoritatea dintre noi ne-am format exact pe același criteriu. Însă această neștiință, această abordare de tip “ce poate fi așa de greu să înfigi niște flori în burete sau să legi niște fire deolalta” COSTĂ! Pentru că se folosește mai multă materie primă decât este nevoie, pentru că nu se stăpânesc tehnici de “întreținere” a florilor și plantelor, pentru că nu se cunosc tehnici care să ajute floristii să se diferențieze unii de alții. Și exemplele pot continua.

–          piața neagră – împărțim tot mai mult clientela cu persoane care lucrează fără forme legale

–          concurență neloială – comunitatea de floristi ar trebui să stabilească de comun acord prețuri minimale în piață care să țină cont de indici financiari (inflație, curs valutar, variații de preț ale bursei, etc); totodată faptul că legislația permite furnizorilor să comercializeze produse specifice în regim en gros către societăți comerciale indiferent de obiectul lor de activitate creează un alt context de concurență neloială

Așadar avem câteva capitole importante în care avem nevoie de sprijin. De unul singur este foarte greu să performezi. Nu ai timp fizic și nu ai capacitatea de a fi: jurist, contabil, specialist în resurse umane, specialist în marketing/promovare, om de vânzări, operator de date și nu în ultimul rând să investești în educație.

Revenim la ideea cu care am început acest articol: ÎMPREUNĂ VOM REUȘI SĂ GESTIONĂM MAI BINE!

În loc să “suferim” în paralel, fiecare în orașul lui, “închis” în business-ul propriu, toți împreună putem contribui la creșterea domeniului floristic.
Va așteptăm pe toți cei care activați în acest domeniu: floristi, furnizori, producători să vă alăturați nouă și să contribuiți la această schimbare prin aport de informații, idei, inițiative și, mai ales, prin implicare activă.

Ia legătură cu noi la adresa office@aadf.ro, pe pagina de Facebook a AADF sau la număr de telefon 0741 258 419 pentru a afla cum te poți înscrie. Sau poți accesa acest link: http://bit.ly/FormularAdeziuneAADF



Recommended Posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Contactează-ne

Trimite-ne mesajul tău, iar noi îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil. Îți mulțumim!

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Controlul ANPC pentru floristi