Interviu cu un furnizor de flori, plante și accesorii – Flori Holland (Timișoara)
Bianca Negrea de la Flori Holland – Furnizor de flori, plante și accesorii
Flori Holland, în calitate de furnizor de flori, plante și accesorii direct din Olanda în România, este membru A.A.D.F.
Bianca Negrea a avut amabilitatea de a ne răspunde la câteva întrebări. A.A.D.F. își dorește să cunoască activitatea antreprenorilor din domeniul floristic, să ofere publicului larg informații cât mai valoroase și să înțeleagă cât mai în detaliu cum privește fiecare această perioadă și care sunt strategiile de viitor. A.A.D.F. conștientizează importanța unor astfel de interviuri, pentru cunoașterea, promovarea și încurajarea mediului de afaceri din domeniul floristic.
De cât timp va ocupați de importul de flori? Va considerați un importator mic, mediu sau mare?
Din 2012, de când am făcut primii pași în a furniza flori, plante și accesorii direct din Olanda în România pentru piața floristică, am făcut multe schimbări, pentru a deveni firma Flori Holland, așa cum suntem cunoscuți, în acest moment, de clienții și furnizorii noștri. În 2013, am ales să “venim” în România, să fim mai aproape de clienții noștri, prin prezența fizică în orașul nostru de suflet, Timișoara. Istoric vorbind, pentru un furnizor și iubitor de flori nu există un alt loc mai potrivit decât acest superb oraș al florilor, cu parcul Rozelor, care a fost pentru mulți o inspirație într-un fel sau altul.
De la început, ne-am străduit să fim alături de clienții noștri, prin a furniza produse de calitate și consiliere permanentă în domeniul floristic. De aceea, noi nu furnizăm doar produse, ci ne implicăm și în diferitele fațete ale acestei branșe, cea mai importantă fiind, educația floristică.
Prin partenerii nostri, suntem în contact direct și continuu cu floriștii, în așa fel încât să adaptăm ofertele și serviciile noastre, la nevoile lor. Pentru noi, calitatea oferită clienților noștri a fost, este și va fi mai importantă decât cantitatea produselor, pe care o livrăm.
Ca în orice activitate economică, partea de business este importantă, dar cel mai important aspect este cum suntem noi percepuți de clienții, furnizorii și partenerii, cu care colaborăm. În primul rând contează valoarea adusă pe termen lung și legăturile care se crează între oameni, ceea ce solidifica “aventura” în orice business.
În ce stadiu sunteți acum cu activitatea de import, cu investiția și cu recuperarea cheltuielilor? Ce soluții ați găsit să supraviețuiți și să depășiți această perioadă?
Orice “aventură economică” începe cu o bună pregătire, ceea ce înseamnă în business, un plan bun de afaceri, contracte solide și oameni de încredere și valoare în jurul tău. Pot spune că toate aceste aspecte le-am atins într-o manieră atât de naturală, încât după 8 ani în branșă, aș zice că nu aș face nimic altfel, decât cum am procedat până acum.
Flori Holland este compania noastră, nu activăm “sub pălăria” altor firme cu nume consacrate în branșă și ca urmare, nu a fost tocmai ușor să devenim o entitate cunoscută cum suntem astăzi. De la bun început am ales să acționăm prin forțe proprii, să ne păstrăm identitatea noastră și flexibilitatea de a acționa pe piață, așa cum simțim noi, pentru clienții noștri. Am spus și voi spune întotdeauna, că pașii mici dar siguri sunt calea aleasă, care conduce la un rezultat de succes pe termen lung și respect reciproc între partenerii de business.
Această perioadă de pandemie nu a fost prevăzută de nimeni și nici întâlnită în actuala dimensiune globală. Pentru această “aventură” nu am putut face pregătiri, a trebuit să luăm deciziile ad hoc, în așa fel încât riscurile să fie minimalizate, dar să nu ne abandonăm clienții.
Flexibilitatea noastră ca firmă, ne face ca și în această perioada să fim prezenți pe piață, să facem în continuare importuri din Olanda, din Ecuador, din Israel, astfel încât, clienții noștri să se simtă cât mai comfortabil, chiar și în momentele actuale.
Ce tipuri de flori importați în cursul unui an?
Gama noastră de produse și servicii este largă, chiar foarte variată. Tot ceea ce este oferit prin Bursa de flori din Olanda, toate produsele care sunt cultivate în Olanda și nu numai, le oferim clienților noștri prin webshop-ul Flori Holland.
Florile și plantele, pe care le oferim clienților noștri, sunt cele mai proaspete, ceea ce înseamnă că un produs nu are cum să ajungă mai fresh după recoltare, decât dacă, le recoltează ei din grădina proprie. Dispunem de propriile canale de distribuție, astfel încât, să fie asigurate livrările “just-in-time”, pentru produsele noastre.
Bineînțeles că una din florile mult iubite și des folosite în floristica din România este trandafirul. De aceea prima floare cu care am început importurile directe a fost trandafirul de Ecuador și pot spune că a devenit repede foarte iubită și de oamenii, care considerau trandafirul o floare prea uzuală. Ceea ce am ales noi să livrăm, selecția atentă a producătorilor, împachetarea și livrarea, face că trandafirul “de toată ziua” să fie din nou apreciat și iubit la adevărata sa valoare.
O dorință pe care am avut-o de la începtul fumoasei noastre aventuri Flori Holland, este, să putem achiziționa și distribui flori din producția autohtonă românească. Din păcate această dorința nu s-a realizat încă, deși am făcut pași și în această direcție.
Eu sper că ceea ce s-a creat și dezvoltat de a lungul anilor în branșa floristică din Olanda și din alte țări cultivatoare de flori, să înceapă să se creeze și să se dezvolte și în România, aceasta fiind conștientizarea că împreună, cultivatorii cu adevărat uniți, pot deveni o forță importantă. Cine știe?! Poate în scurt timp nu vom fi doar furnizori de flori, de producție românească, poate o să și exportăm în Olanda florile românești!
Aveți un mesaj pentru ceilalți importatori/distribuitori?
Dacă iubești ceea ce faci și o faci cu pasiune, nimic nu este prea greu.
Întotdeauna găsești soluții, rezolvări la provocări și rezultatele vor fi conforme așteptărilor.
Nimic nu este ușor în viață, important este ca niciodată să nu te dai bătut!
Cine sunt clienții dumneavoastră (florării, agenții de organizări evenimente, etc) și ce mesaj aveți pentru ei?
Clienții noștri sunt florăriile și agențiile de organizări de evenimente, cu mențiunea că și în aceste agenții, să fie floriști sau să aibă parteneri, care sunt specializați în branșa floristică. Și la aceast subiect am ales să fim structurați, noi ca și companie, nu livrăm decât business-to-business și doar firmelor care sunt active în branșa floristică.
Mesajul pe care noi îl transmitem prin prezentarea noastră pe piață și prin prezența noastră activă este exact ceea ce le comunicăm și le dorim tuturor, NEVER GIVE UP!